Cestovatelské tipy a rady na cesty

Tipy pro cestovatele, užitečné odkazy, zážitky z cest a cestovatelské fotografie.

Díky za navštěvu našeho cestovatelského webu použijte náš RSS feed
a budete informováni o posledních cestovatelsých tipech.

Články oštítkované jako ‘s kolem Brompton’

Město Vídeň a cyklostezkou k hydroelektrárně

Je sobota a po registraci v Campingu Wien Neue Donau, vyrážíme. Camp je při metru linky U2 ale taky kousek od S-bahnu za stanicí Lobau, kde jsou za sebou tři mosty pro metro, dálnic a pro pěší na ostrov a do rekreační zóny.  

Naše cesta na skládacích kolech vede na ostrov mezi Dunajem a jeho ramenem, pak do centra Vídně, kde projíždíme kolem všech historických staveb, které měly význam i pro naše Rakouskouhersko, jako je třeba pomník marie Terezie a tak podobně.

Odpoledne si to pak míříme po cykostezce podél městského kanálu, když pak mimo jiné narazíme na významné místo se stavbami bytových domů pana Hundertwaserhause.

A pak už to je jen o tom, dostat se zpět do Campu, s tím že se dostáváme až ke konci ostrova, kde je místo s velmi zajímavou technickou stavbou a to jsou dvě mohutná zdymadla a vodní elktrárna, kde proteče za minutu 1 mil. cubíků vody Dunaje. Zpět nás to pak vede přes veslařský areál zpět do campu. Najeli jsme takových 25 km a bylo to tak akorát pro lidi v důchodovém věku a pro naše malá skládací – hodně skládací, kola.

Cestou do Vídně na cyklostezky při Dunaji.

Dávná touha byla splněna.

Jedeme obytným autíčkem koncem května 2011 do Vídně. Tady nocujeme v autocampu při Dunaji a po dva dny pak jezdíme po místních cyklostezkách. Jak a kudy to vám přiblíží vložené fotky a jejich galerie. Putování lze rozdělit do tří dnů. V pátek vyrážíme přes Lednici a Valtice a směřujeme do Orthu, který je od Vídně 36 km a tato cyklosteska už je propagována mezi dunajskými cyklostezkami. Zde při Dunaji nocujeme a kocháme se večerním a ranním sluncem, krásnou zelení a sledujeme velké lodě, které kolem proplouvají mezi Vídní a Bratislavou. V sobotu se přemisťujeme do Vídně do campu, který je umístěn nedaleko vídeňského metra na trase U2 a autobsové linky 91 a). Odtud pak vyrážíme do Vídně a podél kanálu až na konec ostrova s mohutnou vodní elektrárnou a zdymadlem. V neděli pak vyrážíme na opačný konec ostrova a odtud jedeme na vínečko v Greencingu. V pondělí se vraccíme přes Brno zase domů, když cestou získáváme nové techcké oprávnění na naše obytné autíčko.

DSC_0007 Lednický zámek po rekonstrukci je překrásný    DSC_0020 ruch na ulici v lednici

Čti více…

Drážďany

Dráďany

 Za totality jsem do tohoto města jezdil asi nejčastěji, protože kam jinam se tak asi dalo vyjet, když nebyl přístup k vlivným osobám tehdejšího režimu. I v 70 a 80 letech to bylo město moderní s jakousi zčernalou historií a moderní výstavbou, kterou u nás tehdy ještě nebylo vidět.

Dnešní pohled na toto město je však zcela jiného. Je pravdou, že když se do Drážďan přijíždí vlakem, tak je vidět mnoho objektů zcela vybydlených a poničených sprejery, ale jak vlak zastaví na hlavním nádraží už je poznat, že toto město si dalo záležet na tom, aby bylo součástí velkého sjednoceného Německa.

DSC_1007 stavebně upravené centrum      DSC_1020 Frauenkirche v novém po roce 2005

 Město v historické části povstalo z popela. Je to znát na každém kroku mezi nádražím a nábřežím Labe.

Čti více…

Jarní putování po maďarských lázních.

Letošní rok 2011 byla hodně dlouhá zima. A tak výjezd nově pořízeným obytným minivozem se musel pořád odkládat na období kdy se oteplí. Bylo to 15.března, kdy se dala naplnit nádrž užitkovou vodou, kdy se dalo autíčko opláchnout a připravit na výjezd po maďarských lázních. Slunce již dalo o sobě pořádně vědět, takže první zastávka pod Děvínským hradem byla zázrakem, který na sebe dal tak dlouho čekat. Po Dunaji si to brázdily nákladní lodě, když se proti nim valily vody Dunaje a Moravy najedou. dsc_0291 hrad Děvín

Hrad je opravený a svým postavením úchvatný. Pod nim ale v ruinách bývalá restaurace a hotel s krásnými výhledy na vody obou řek. A na odstavném parkovišti v podhradí, bez jakýchkoliv výhledů, pak nové stánky a nový hotel. To se pak divíte jak se to u nás, ale vlastně na Slovensku hospodaří.

více o putování po termálech

Vítejte na CestoTipy.cz

Jsem rád, že jste se dostali na tyto stránky, kde si dovoluji zveřejnit fotopostřehy a krátké poznámky k našemu skromnému putování po Evropských zemích, ale taky po našich vlastech českých, které jsme pořizovali v době dřívější, ale  i současné. Za ten čas se něco ale muselo vylepšit a tak jsme zjistil, že nejsem sám, kdo se toulá a užívá si krás naší přírody a památek. Objevil jsem krásné webové stránky na které si dovoluji odkázat, takže ty tipy na cesty jsou zase o něco bohatší.
I nadále platí že od března roku 2011 stále putujeme vlakem, autobusem či naším obytným autíčkem v kombinaci se skládacími koly.

DSC_0107 Nocování na parkovišti v Rakouském Orthu při Dunaji                                        DSC_0286 takhle nějak se cympuje ve Vídni při Dunaji

DSC_0017 Autíčko na parkovišti v Nové Peci u Lipna, čeká až se na kolech k němu vrátíme                                        DSC_0352 Ubytování pod věží v Zalakaroszi v maďarsku

DSC_1167 A zase úspora za poplatek na spoluzavzadlo

Tato naše investice byla určitě rozumná a efektivní.

Krátkými poznámkami se pak snažím dát typy na místa, která jsou zajímavá a stojí za zhlédnutí. Ale je mým zájmem tyto tipy podporovat a rozšířit jejích nabídku a proto jsem doplnil odkaz na webové stránky „Toulky“, které se věnuní hlavně naší zemi, její přírodě a historii.
Protože se již osvědčilo, že někdo se skutečně podíval na tyto webové stránky a dovolil si mě oslovit s dotazem na upřesňující detaily k danému místu, tak jsem se  zaradoval a nabyl novou energií v této bohulibé práci pokračovat, ale také občas doporučit a dát typ. Budu rád za vstřícné typy a připomínky. Rád také podám informaci, jak si takové malé autíčko pořídit a jak sehnat tak výhodnou investici jako je ono skládací kolo. Podle fotek posuďte sami. Ekonomická návratnost obojího je dána úsporami za parkování v centru města, úspory za noclehy v krásné přírodě, ale i úsporami za poplatky za spoluzavazdalo, protože vlastně téměř žádné nejsou. Složené kolo má totiž 55 x 55x 30 cm, a váží 11,5 kg, což je povolený rozměr pro přepravy zavazadel, takže platíme jen v dálkovém autobuse, čehož využíváme při pohodovém putování autobusem na kopec a pak jen stále dolů a dolů, bez velké námahy, jen s požitky z krásné okolní přírody. Těším se na Vaše poznámky a připomínky. Těším se i na případné tipy, kde to je výhodné vyjet něčím na kopec a pak jen sjíždět a kochat se. Čti více…

?>